søndag 16. september 2012

Opp fra dvalen, på med snorkedress...

Sommeren har vært lang og god. Vi har kost oss masse alle fire. Nå er hverdagen godt igang igjen og det er på tide å ta frem bloggen igjen.

Jeg har ikke ligget på latsida i sommer, så det er nok av ting å ta frem. Men det får bli en av gangen. Først ut er snorkedressen fra Pickles. Jeg likte så godt beskrivelsen av plagget "...Dessuten har vi satt på store glatte knapper, så de skal kunne åpnes så ustrabasiøst som mulig dersom man går inn, så mor kan slappe av bittelitt før nurket våkner" Perfekt for oss med barn som våkner av ikkeno...


Dressen er prøvesovet en gang og det fungerte utmerket.

 Rundfelling. Ved å skifte farge på vranga oppnår du denne effekten. Det lyse garnet er pickles superwash (som de solgte ut resten av i fjor) og fargene er Sandnes kashmir alpaca. Et skikkelig luksusgarn.

 Mansjetter på ermene og bena kan brettes over til votter/sokker og gjør at dressen varer lengre.


Et bilde av Bolla i dressen. Hun sover godt i vogna med denne på. ZZZ


4 kommentarer:

  1. Nydelig snorkedress! Og for ei herlig lita frøken du har:)

    SvarSlett
  2. Kul dress på skjønn jente! :)

    SvarSlett
  3. Hun lever jammen opp til sitt "navn"- hun fyller jo ut dressen fra topp tol tå! Så søt!!

    SvarSlett
  4. Hehe, heldigvis er det endel å gå på i bærestykket, særlig på grunn av rillestrikken, og det er masse å gå på i ben og ermer også. Jeg håper den varer en stund!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad hvis du vil legge igjen et lite fotspor, så kan jeg finne veien til deg også!