mandag 1. november 2010

Min lillebrors gamle kommode...

...er på vei mot et nytt liv. 


Lillebroren min hadde alle småtingene sine i denne da han var liten. Og det bærer den preg av.
Da vi ryddet på loftet hjemme i sommer kom den fram igjen, og jeg fikk den! 
Eller det var vel kanskje nevøen hans som fikk den. 


Den er litt sliten og jeg hadde en tanke om at jeg kunne male kommoden og la skuffene være som de er. Her er resultatet. Jeg vet ikke helt om jeg syns det ble så veldig fint, og er i tenkeboksen etter et alternativ.


 Jeg syns de små tekstene er utrolig sjarmerende og minner meg om lillebrors ulike hangups i løpet av barndommen. Håper derfor å få en glimrende ide som gjør at de kan bevares...

5 kommentarer:

  1. Næmen! En Moppe! Den ligner ihvertfall veldig. Ikea har hatt ulike varianter av de der oppgjennom, men de gode, gamle heter Moppe. Jeg hadde Lego i en da jeg var liten. :)

    Hva med å tapetsere utsiden? Dra på Maxbo på Alna og be om en prøve på et fint tapet, og så sender du mannen etter for å gjøre det samme. ;) Da burde det bli nok! Eller finn noe fint i restekurven der, det pleier å koste 25 kr for en rull derfra. Har noen ruller liggende i boden med sånt her, du kan jo ta en titt hvis du vil!

    SvarSlett
  2. Jeg har vært inne på tanken ja, merker bare at det sitter litt langt inne å tapetsere over de morsomme påskriftene. Eller mente du bare "huset"?
    Har faktisk sett på noen morsomme papirer på norway designs også. Bruke decoupage lim (skrives det sånn?) og lakk.

    SvarSlett
  3. Den var kul! Moro med minner. skjønner godt du helst ikke vil gjøre noe med frontene, men syntes tapetideen på huset høres kul ut.

    SvarSlett
  4. Ta bilde/scan inn frontene, mal dem og tegn/mal så på teksten igjen?

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad hvis du vil legge igjen et lite fotspor, så kan jeg finne veien til deg også!