tirsdag 10. mai 2011

Interiørblader ut og idesamler inn

Da vi pusset opp i påsken fant jeg ut at alle de oppsamlede interiørbladene (de som har overlevd til nå) måtte ut. Jeg har rett og slett ikke plass, jeg blar sjelden i dem, og jeg vil jo som oftest bare spare på en artikkel eller to. Fordi jeg vet, av erfaring, at utklippsbok bare blir til papirsøppel hos meg (jeg får ikke limt det inn, det blir bare liggende i en haug, eller det blir krøllete før det når boka) fant jeg en ny måte å spare på ideer og andre fine ting jeg kommer over.

Evernote logo
Evernote, heter verktøyet, og er nå installert på mobilen og på den gjenopplivede PC'en. Fine ting blir tatt bilde av med mobilkameraet, eller hvis jeg er veldig opptatt av å få perfekt kvalitet, scannet. Tags kommer på sammen noen linjer om hvor det er fra, og vips, en digital utklippsbok. Det perfekte er at den er så lettvint, og jeg kan ha den med meg overalt. Kontoen din har du tilgang til fra både mobil og pc.


Jeg får ikke betalt for å skrive dette altså, og finnes sikkert mange slike verktøy, men konseptet er uansett helt genialt og perfekt for meg!

3 kommentarer:

  1. Tusen takk for tipset! Kanskje dette kunne være noe for meg også? Lure greier! Greit med alt det papiret man slipper... :) Kan du tagge bildene med flere typer stikkord? (Feks både "grønn" og "stue"? )

    SvarSlett
  2. Så utrolig lurt! Den skal jeg definitivt installere!

    SvarSlett
  3. Du kan tagge med så mange ord du vil, og det er veldig lett å gå inn og sortere etterpå.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad hvis du vil legge igjen et lite fotspor, så kan jeg finne veien til deg også!