mandag 22. oktober 2012

Saccotransformasjon



En gammel blå Saccosekk har vandret litt rundt i leiligheten. God å sitte i, men ofte i veien. Og ikke pen uansett. Så, tiden var inne for å gjøre noe. Fordi den er så stor i den lille leiligheten var det ikke så aktuelt å bare sy et nytt trekk. Derfor ble det to små sekker. Hvis du ikke har en gammel sekk, eller vil ofre den får man kjøpt kuler blant annet på stoff og stil.


Som alltid blir jeg så ivrig at jeg glemmer å ta nok bilder underveis, men jeg har laget en liten tegning av hvordan stoffet er sydd sammen.


Et stoffstykke som er dobbelt så langt som det er bredt. Mitt stykke var 70*140cm. Jeg ville ikke tatt noe mindre enn dette. Tror kanskje 90*180 hadde vært bedre. Brettet på midten og sydd langs A og B. Så legges "A-sømmen" midt på C. La det være en liten åpning igjen i den ene enden for å kunne vrenge og fylle.


Jeg brukte en avklippet halvannenliterflaske som trakt. Fordi jeg ikke hadde noe annet. En trakt med et større hull hadde nok gjort at det tok litt kortere tid å fylle sekken. Pass på å ikke fylle sekken for mye. DEt gjorde jeg og da blir den umulig å sitte "i". Da må man sitte "på" den. 


Ferdig fylt sekk. Klar for å sys igjen. Jeg syns det var greit å ha en innersekk og et eget trekk utenpå som kan sprettes av og vaskes for lørdagsgodt og andre griserier. Begge stoffene er fra Stoff og stil.


To gode venner prøver ut sekkene. Den store lærer den lille at det er "brannmann Sam" som gjelder. Sekkene ble godkjent.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad hvis du vil legge igjen et lite fotspor, så kan jeg finne veien til deg også!