torsdag 18. oktober 2012

Strikkejakkeforminsking

Da jeg endelig hadde strikka noe større til meg selv, ble den jo altfor stor! Bare se her.
Nå nærmer det seg strikkejakkesesong og det var på tide å hoppe i det. Det var ikke noe alternativ å rekke den opp, og da er det jo like greit å ta sjansen, som å bare la den ligge i skuffen.


Etter å ha forhørt meg litt her og der, brukte jeg samme metode som hvis du skal strikke en jakke og strikker rundt, syr (med maskin - det er kanskje juks, men jeg stoler mest på det) og klipper opp. Jeg sydde to sikk-sakk sømmer ganske tett inntil hverandre, og klippet utenfor. 


Det ble litt frynsete i kanten, så jeg prøvde å sikk-sakke over den, men da bølget ermet seg noe voldsomt, så det utgikk. Jeg får heller bare være veldig forsiktig når jeg vasker den.



Som alltid like morsomt å ta bilder av seg selv med selvutløser. Et forsøk på å se nøytral ut ble heller litt alvorlig og sur. Men jeg er ikke det altså, jeg er strålende fornøyd med å nå ha en strikkejakke jeg kan bruke!


Ermene ble bra og den sitter mye bedre i raglanfellingen. Hurra! 

Men, neste gang satser jeg på å treffe bedre på størrelse og strikkefasthet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad hvis du vil legge igjen et lite fotspor, så kan jeg finne veien til deg også!