onsdag 20. oktober 2010

Smekke på et kvarter

Poden er forvandlet til et siklemonster (kanskje fordi han går i monsterbuksa?) og trenger smekker som gjør at han ikke blir kald og sår på hakene.

Med et gammelt mønster fra Alt om Håndarbeide, og noen rester etter tøybleiesying snekret jeg sammen denne på ca 15 min.


Den består av tre lag stoff:
Det blå er mikrofleece som slipper fuktighet igjennom og føles tørr på overflaten.
I mellom er det et lag med bambusfrotte som absorberer fuktighet.
Det rutete stoffet er PUL, dvs vanntett, og gjør at fuktigheten holder seg i smekka.

Den ble ikke så veldig fin i sømmene, men hvis den duger må jeg lage fler og får gjøre meg mer flid da!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad hvis du vil legge igjen et lite fotspor, så kan jeg finne veien til deg også!