søndag 18. mars 2012

Karneval...på etterskudd

Som den håndarbeidsglade mor jeg er så måtte jo selvfølgelig karnevalkostymet lages. Det går kun i brannmann her hjemme, og det er selvfølgelig Sam som er helten. Mor studerer coveret på DVD'en og E påpeker at Sam har sånn [jakke] med gule knapper, også har han gul bukse. Og belte.
Mor finner frem en blåsvart arvet høyhalser og leter febrilsk etter passende knapper i knappeesken. Det hele forgår jo selvfølgelig kvelden før, så å kjøpe noe er for sent. Knappeesken inneholder ikke 8 like eksemplarer av noe som kunne passe, så da må hjernen vris.
Jeg finner frem gult bomullsstoff fra IKEA og litt applikasjonsvlieselin. Klipper ut 8 "knapper" og stryker på. Perfekt! Men E vil selvfølgelig ikke prøve den på. Ei heller beltet mitt (som jeg ikke lengre bruker) som nå har blitt vesentlig kortere og fått nytt hull. Mor legger "gule bukser" planene på hylla. Hvis det er sånn det skal være. Han vil heller ikke prøve brannmannkostymet som mormor har kjøpt til ham i butikken. Men hjelmen, det er greit. Så også morgenen etter. Kostyme er helt uaktuelt. Selv når vi kommer i barnehagen og han ser at alle andre har. Jeg lar begge kostymene ligge i sekken for sikkerhets skyld....og trenger vel ikke å si at det var noe vits.

Så, plutselig, en mnd senere kommer han på at han har både ett og to kostymer, og belte og det hele. Dette skal han ha på seg!

Så her er altså brannmann Sam, på hjemmekarneval, en måned etter resten av barnehagen.


6 kommentarer:

  1. Herlig! *ler* Her ble karnevalet sabotert av sykdom i år, så stoffet og mønsteret til den selvvalgte klovnedrakten ligger pent i hylla... Godt de var utsolgt for mønsteret i str 104, sånn at det ble str 110 i stedet. Snakk om planlegging - jeg kan sy neste års karnevalkostyme nå! ;)

    SvarSlett
  2. Hehe.. ja typisk det. Men knallfin brannmann du har da! :)
    Jeg sydde Langemannhatt til sent på natt før karnevallet, men gjett om han ville ha den på da? Nop.. hehe.. Han fikk heldigvis bedre tanker når vi kom i barnehagen og så at alle de andre sjørøverne hadde hatt. ;)
    MandagsKLEM

    SvarSlett
  3. Hehe, herlig. Fin ble han nå på hjemmekarnevalet!

    SvarSlett
  4. Hei, jeg må bare spørre: hvor har du bestilt de navnelappene dine? Jeg må bestille meg nye, men føler det er vanskelig å bestille via nett, da man sjelden får se hvordan lappene blir seende ut (men siden man må bestille mange vil man jo gjerne kvalitetssikre de før man ender opp med 200 ubrukelige lapper)...

    -Marit

    SvarSlett
  5. Hehe, det har blitt opptil flere karnevalsdager her hjemme i det siste. Så det var jo ikke helt meningsløst å lage kostymet.

    Marit: navnelappene mine kommer fra minanamnband
    se her for litt ekstra rabatt: http://www.facebook.com/Minanamnband

    SvarSlett
  6. Kuleste brannmann jeg vet om!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad hvis du vil legge igjen et lite fotspor, så kan jeg finne veien til deg også!