torsdag 16. juni 2011

Noe å vokse i...

Jeg kjøpte for en tid tilbake litt "melkedreng" stoff til å sy bukser til poden. Nå kom endelig ånden over meg og jeg fikk fart på symaskinen. Jeg brukte et mønster på en posebukse som mal, og gjorde noen justeringer. Av frykt for å sy en bukse som bare varer noen mnd tok jeg en større størrelse. Den ble selvfølgelig altfor stor, men han vokser jo inn i den får jeg håpe!


Ellers syns jeg det ble en fin bukse. Ribb i livet gjør den behagelig, og enkel å ta av og på. Strikk nederst på bena gjør at den kan brukes litt før den egentlig passer.


Jeg lærte forøvrig en ny måte å sy skrittsømmen på da jeg sydde denne. Bena legges inni hverandre, rette mot rette, og vips - mye enklere å sy den buede skrittsømmen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad hvis du vil legge igjen et lite fotspor, så kan jeg finne veien til deg også!