onsdag 8. juni 2011

Rulleullgenser

En sommerullgenser må til. Det ble rullegenser fra boka Strikk til nøstebarn. Det skulle være en genser av restegarn, men som vanlig behøvde jeg mer garn en det som var antydet i oppskriften. Jeg lurer på om det er noe med meg?! Uansett, mørke striper av alpakka garn fra du store alpakka, lyse striper i Sisu fra Sandnes garn. To veldig forskjellige garntyper, men som tilsynelatende fungerer helt utmerket sammen.


"Fin" som han har skjønt at man skal si når noen har på seg noe pent. Morsomme knapper for å gi litt liv.  Jeg forlenget ermene med tre striper ~15 omganger. Dette måtte jeg gjøre etter at resten var ferdig, fordi jeg så ikke før da at de var litt korte. Det gikk helt strålende, og var ikke vanskelig i det hele tatt. Jeg tok opp oppleggskanten, tredde maskene på strømpepinner og strikket i vei. Dette er i tillegg mitt første raglanfellingsprosjekt. Liker egentlig raglanermer veldig godt. Syns ofte den sitter penere, og på barn gjør det den lettere å ta av og på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad hvis du vil legge igjen et lite fotspor, så kan jeg finne veien til deg også!