onsdag 15. juni 2011

Pappas gamle skjorte

Mannen hadde en fin skjorte med håpløs passform. Den ble for en tid tilbake donert til stofflageret. Nå har den fått nytt liv, som krympet skjorte.


Jeg fant et skjortemønster og klippet ut ifra det. Jeg gjenbrukte kneppingen, ermene og kragen. Alle delene ble klippet ut av de tilsvarende delene på den opprinnelige skjorten. I tillegg spratt jeg opp det blå båndet som ble til overs på skjorten, for å kante den motsatte siden av kneppingen.

Det er greit å bli tatt bilde av, men morsommere å se på barnetv.

Må jeg snu meg også nå?!

 Brystlommen fikk også være med.

Passformen ble omtrent som den opprinnelig var på pappa. Men det fungerer bedre med litt vid og uformelig på barn enn på voksne. Tror jeg skal gjøre dette med flere skjorter som av ulike årsaker har havnet i restekassen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad hvis du vil legge igjen et lite fotspor, så kan jeg finne veien til deg også!